لطفا صبر کنید

دکتر محبوبه غریب لکی

جراح و متخصص زنان و زایمان - فوق تخصص پریناتالوژی

 

حس دوباره زندگی

زیبایی آنچه است که می بینید اما اعتماد بنفس آنچه است که آن را احساس می کنید!
زیبایی در زن ها همواره از مهمترین جنبه های زندگی در آنان بوده است. بنابراین می توان گفت که زیبایی حتی در برخی از آنان جزو اولین اولویتشان است، اصلا اول زیبایی بعد کار!
🙁️ برخی از مشکلات مانند زایمان های متعدد، بالا رفتن سن و ... می تواند سبب بروز مشکلاتی برای فرد شود.اکنون با پیشرفت علم در حوزه پزشکی با ناراحتی خود می توانید خداحافظی کنید و به احساس جوانی و طراوت خود سلامی دوباره کنید. لابیاپلاستی می تواند در این زمینه شما را در رسیدن به ایده آلتان کمک کند.

لابیاپلاستی چیست؟

لابیاپلاستی یک عمل جراحی است که اندازه لابیا مینور، فلپ های پوست در دو طرف دهانه واژن را کاهش می دهد و به نوعی با لابیاپلاستی میتوان عمل متقارن سازی واژن را به دست آورد. بسیاری از افرادی که لابیاپلاستی انجام می دهند این کار را به علت فاکتورهای زیبایی انجام می دهند، در حالی که بسیاری دیگر این کار را به دلایل عملکردی انجام می دهند (به عنوان مثال، برای کاهش لب های اضافی که پیچ خورده و باعث  تحریک یا اذیت شدن می شوند).
این مقاله موضوع لابیاپلاستی و برخی از دلایلی که چرا افراد این روش جراحی انتخاب می‌کنند را در بر می گیرد. 

    چرا لابیاپلاستی انجام دهیم؟

با توجه به اینکه اندازه و شکل لابیا به اندازه رنگ چشم منحصر به فرد است، بنابراین می توان گفت تنوع زیادی در آنچه که برای ساختار و ظاهر لابیا "طبیعی" در نظر گرفته می شود، وجود دارد. با این حال، زمانی که لابیای یک فرد بزرگ و به خصوص دراز است، بافت اضافی می تواند باعث ناراحتی شود یا مانع عملکرد طبیعی شود.
⬅️ برای مثال، ورزشکاری که لابیا هایش بلند است ممکن است متوجه آن شود که در حین فعالیت بدنی، بافت به پا می‌چسبد و این امر برای وی اذیت کننده می باشد. در دیگر مواقع بافت لبی که بیرون زده است می تواند سبب ناراحتی به هنگام نشستن روی صندلی دوچرخه شود، حتی به هنگام پوشیدن لگ ورزشی نیز ممکن است اذیت شوید.

تکنیک های لابیاپلاستی

عمل زیبایی برای کوچک کردن یا تغییر شکل لبه های واژن انجام می گردد.لابیاپلاستی، می تواند با استفاده از دو تکنیک اساسی مختلف انجام شود: برش گوه ای Wedge یا خطی Trim. قبل از اقدام به انجام عمل جراحی، درک هر دو تکنیک میتواند برایتان مفید باشد. 

    1️⃣️ لابیاپلاستی گوه ای

هنگام استفاده از روش گوه، جراح زنان بخش V شکل لابیا مینور را برمی دارد، سپس بخش های جلویی و پشتی را به هم می دوزد. 
طرفداران روش گوه ای حفظ "لبه طبیعی" لابیاها ترجیح می دهند. با این حال، بسیاری از زنانی که لابیاپلاستی را انتخاب می کنند، می خواهند بافت تیره شده را در امتداد لبه برداشته و یک لبه صورتی صاف باقی بگذارند که برای لابیای کوچک تر طبیعی تر است.

    2️⃣️ لابیاپلاستی خطی تریم

روش برش خطی رایج ترین روش مورد استفاده است. این روش به جراح زنان اجازه می دهد تا لابیا را در امتداد لبه آن به صورت عمودی برش دهد و کوتاه کند. تکنیک تریم به طور موثری عدم تقارن لبه ها  و پوست اضافی را برطرف می کند. 

خطرات لابیاپلاستی چیست؟

خطرات رایج مرتبط با این جراحی خونریزی یا عفونت است که ممکن است در حین لابیاپلاستی نیز رخ دهد. در برخی موارد، بافت بیش از حد کاهش می یابد (به نام برداشتن بیش از حد) که این امر متاسفانه می تواند منجر به خشکی مزمن واژن، زخم در ناحیه دهانه واژن و درد در حین رابطه زناشویی شود.

    مراقبت های بعد از لابیاپلاستی

⬅️ انجمن جراحان پلاستیک آمریکا می گوید: معمولاً پس از لابیاپلاستی نیاز به داروهای ضد درد و مسکن دارید، اما فقط برای چند روز.
⬅️ انجمن جراحان پلاستیک آمریکا توصیه می کند که  اکثر مردم یک هفته از محل کار مرخصی بگیرند تا استراحت کنند و دوران نقاهت خود را سپری کنند. 
⬅️ افراد پس از جراحی می توانند مقداری یخ را روی ناحیه واژن قرار دهند.
📛️ نکته: داروهای تجویزی پزشک متخصص خود را حتما به موقع مصرف کنید.

🏷️ در آخر
لابیاپلاستی توسط یک جراح متخصص انجام می‌شود که به سادگی بافت اضافی را برش می‌دهد تا به لب‌های لابیا مینور اجازه دهد تا به خوبی در لابیا ماژور (لب‌های خارجی) قرار بگیرند. این عمل می تواند تحت بیهوشی موضعی یا عمومی انجام شود و بهبودی آن معمولاً سریع و بدون عارضه است.
ترجمه شده از:
https://www.verywellhealth.com/why-would-a-woman-get-a-labiaplasty-2709970

    1️⃣️ چه کسانی نمی توانند لابیاپلاستی انجام دهند؟

لابیاپلاستی معمولا برای خانم های باردار و خانم هایی که به تازگی وضع حمل کرده اند توصیه نمی شود و برای بررسی بقیه موارد یا مشکلات حتما باید با متخصص مربوطه مشورت کنید.

    2️⃣️ آیا بعد از عمل لابیاپلاستی مرخص می شویم؟

بله، لابیاپلاستی معمولا یک عمل سرپایی است و بعد از آن اگر مشکلی نداشته باشید، مرخص شده و نیازی به بستری شدن ندارید.

    3️⃣️ بعد از عمل لابیاپلاستی می توانند دوش بگیرم؟

خیر تا مدتی پس از لابیاپلاستی نمیتوانید دوش بگیرید. همچنین برای جلوگیری از عفونت به دستورات پزشک خود عمل کنید.

    4️⃣️ بهترین سن انجام لابیاپلاستی چه سنی است؟

بهترین سن انجام آن بعد از 18 سالگی است، زیرا در این زمان رشد لابیاها کامل شده است.

    5️⃣️ آیا بیمه هزینه عمل لابیاپلاستی را می دهد؟

در پاسخ باید بگوییم خیر، البته که لابیاپلاستی می تواند جنبه درمانی داشته باشد اما در کل نوعی عمل زیبایی به حساب می آید و شامل بیمه نمی شود.

Copy right © 2022 | Powered by sitemaan.com